Semester Parken Zoo... 2012

Förra fredagen kom B:s syster med sambo och 2 barn hit.. vi bla till våran strand och bada en dag, tog en promenad runt vårat område med åskan som sällskap. åke tur och retur med Ekerö linjen och en liten tripp på stan..
 
I Torsdags så åkte familjen till Eskilstuna vi kom fram vid 12.30 så vi tog en enklare lunch sen skulle vi gå ner mot centrum bara de att vi valde fel väg.. hua vi kom aldrig fram och tackar gudarna för att fogbältet finns, hade aldrig klarat att gå tillbaka sen vi gissar på att vi gick över 1 mil denna eftermiddag.. väl nere på stan så vimla de ju av butiker.. jag hade velat haft mer ork och gå runt och bara shoppa men sen hade jag ju gubben me mig också och han hatar typ affärer.. men han hitta ett par dojor så han blev nöjd och ungarna ville in på BR och de på ett krav att jag fick gå in på gina tricot.. och ja vi alla fick något denna kväll 2 klänningar och ett naglack för 139:- fynd!!!
efter de skulle vi hitta en bra resturang men hur lätt är de då i en ny stan.. jag är inte blyg så jag fråga om ett par bra resturanger.. Akropolis och Grappa.. vi tog Akropolis och där va de kanon... åt barnen "upp" maten skulle dom få en glass och de fick mina plus 2 småpåsar med godisbjörnar.. Toppen ställe för både vuxna och barn.. :)
 
efter den långa promenaden hem på kvällen så va jag helt slut.. de blev duschning av alla sen sängen..
 
Fredagen va de parken zoo på schemat.. vi va där ca 10 min innan öppning och de va super lite folk då så vi slapp köa.. skönt.. vi gick parken och avsluta med karuseller och Blå sockervadd sen tillbaka till hotellet för att lämna av saken sen tog vi bilen till stan för att testa resturang Grappa.. även bra mat där men väldigt mycke folk... dom hade lite udda mat, en kräftpizza sen olika sallader jag åt halloumi sallad en halv och de räkte gått och väl.. supergott... kvällen avslutades med minigolf och de va mycke uppskattat av barnen men jag och B fick smått panik då de va super mycke mygg.. men vi somna gott på kvällen iallafall..
 
idag checka vi ut efter frullen sen ner till stranden för lite bad sen åkte vi mot Trosa där vi gick en vända längs kanalen och käka lite mat och ungarna lekte lite... nu är vi hemma och nu blir de mys resten av veckan men lite "att göra" saker på schemat...
 
och vad kom jag på typ halvvägs. jo att jag glömt kamerafan... tur de finns mobiler med hyfsad kamera i.. :)
 
Ska bjuda på lite bilder ifrån denna tripp...
 
 
 
        
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0